Friday, February 6, 2009

Karpal nak saman Sultan Perak, BN

Polimik dalam politik di Perak bagi sesetengah pihak sudah berakhir apabila MB baru mengangkat sumpah di Istana Iskandariah Kuala Kangsar, petang tadi.

Namun, beberapa kejadian terutama perhimpunan penyokong PR dekat istana dan cuba mencetuskan kekacauan menunjukkan anak-anak muda mudah digunakan oleh DAP, PKR dan Pas untuk kepentingan mereka.

Dalam, perkembangan terbaru pula Pengerusi DAP, Karpal Singh dilaporkan akan mengambil tindakan mahkamah terhadap Sultan Perak dan BN. Baca di sini

6 comments:

Anonymous said...

Tolong cakap kepada Karpal si penderhaka itu, jangan main-main dengan Sultan Perak. Kami Melayu Perak akan pertahan raja kami hingga ke titisan darah terakhir. Kami juga akan berkumpul untuk menyatakan taat setia kami kepada raja.
Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku.
Marilah kita wahai Melayu Perak mempertahankan raja kita daripada dihina oleh si penderhaka.
Di kalangan orang Melayu Perak sudah tentu ada bijak pandai dalam Perlembagaan Negara atau negeri. Tolong semak Perlembagaan jika ada Akta atau Fasal yang boleh digunakan untuk menarik balik taraf kewarganegaraan dan kerakyatan si penderhaka ini. Dia bijak guna undang-undang, maka dalam undang-undang pun rasanya ada peraturan yang boleh dikenakan ke atas dia.

Geng KK

Anonymous said...

Melayu Perak yang sokong Pakatan masih tidak sedar bahawa majoriti orang Perak sokong Umno. Ini berdasarkan

* Umno ada 27 kerusi DUN
* PKR 7
* PAS 6
* DAP 18
* MCA 1

Saudara,
Saya baca ulasan mengenai SI BANGSAT. Bagus dan terima kasih kerana terus membela bangsa Melayu.

Melayu bin Melayu

Anonymous said...

Kesian Yop...
Gamak nye Si Nizar ni bukan Melayu kot.

Yoptakcuci

Anonymous said...

bro aku bukan melayu tapi mamak, tapi darah aku menyirap bila dia kutuk RAJA MELAYU.... dan dia nak saman sultan pulak... dia dan Nizar patut dibuang negara... kalau aku pun geram dan marah.. KALAu orang melayu sendiri tak rasakan kemarahan ini, alamatnya melayu akan ditindas...

PAsal PKR 16 september boleh pulak nak ajak ahli parlimen lompat pasti... cakap pandai buat hampeh.. tapi BN buat dulu baru cakap... lagi BIJAK kan... aku tak penah sokong mana2 parti malah tak pegi undi pun tapi... mulai saat ini aku sokong BN.... Masa DUN KOTA masuk PKR.. pandai pulak Nizar cakap tak de undang2 leh sekat benda tu tapi bila BN wat marah pulak..

Aku rasa tak perlu nak bubarkan dun tuk wat pilihan raya semual sbb majori sokong BN ape lagi... terimalah hakikat dah KALAh..

Ayuh melayu bangun dan sedar cara politik DAP, Anwar nie.... DAP sememangnya bangsat... nama je Nizar MB tapi yang berkuasa DAP...

Sedarlah.....

Anonymous said...

Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku.

Nak jer aku sepak Karpal tu...
Karpal Bukannya sokong islam...
Bodoh pi ikut dia watpa..
Kalau Sultan x ada, abis orang melayu kene tindas di tanah air sendiri..

suaraselangor said...

Karpal tidak boleh saman Sultan Perak kerana tidak ada Locus standi.

selanjutnya di:http://suararakyatselangor.blogspot.com/2009/02/locus-standi-karpal-tidak-boleh-saman.html