Thursday, July 16, 2009

Berita Harian dan masa depan 2

Salam saudara Zainul Arifin

dan

Salam juga kepada yaaaaaaaa Che Mat

Kita menang perang di Manik Urai, walaupun Pas menang pertandingan itu. Nampaknya, ada strategi yang mengena. Kalah dengan majoriti yang sedikit membuatkan pembangkang dalam keadan kelam kabut. Lagi pun ini menunjukkan sokongan terhadap BN/Umno di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak sudah semakin kuat.

Kalahnya kita bukan kerana apa. Tetapi sudah ditakdirkan. Lagipun, ada di antara orang-orang kita yang tidak memahami gerak dan cara YAB Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berpolitik. Sesiapa yang tidak tahu cara Nik Aziz berpolitik mengaku saja.

Tidak perlu tunjuk pandai. Kalau bodoh dan tidak mengkaji cara politik orang, lebih baik mengaku. Jangan berlagak pandai seperti sesetengah orang di dalam Berita Harian. Kononnya dia pandai, tetapi dia sememangnya tidak layak pun berada di tempat dia sekarang.

Untuk maklumat pembaca, subjek paling editorialblog gemari ialah psikilogi. Selama setahun editorialblog memfokus kepada subjek itu yang dikendalikan oleh seorang profesor dari UKM. Malah, thesis editorialblog untuk subjek psikilogi itu juga tidak pernah dibuat oleh mana=mana pelajar iaitu 'mengkaji dan menghurai sebuah novel tulisan Datuk A Samad Said dari sudut psikologi'.

Editorialblog juga memang dilahirkan sebagai penulis. Menjadi penulis jemputan untuk Warta Perdana di bawah Khalid dan kemudian menulis untuk Harian Nasional, juga di bawah Khalid dengan nama samaran Zoom Zoom. (Ini tahun bila... semak sendiri la kalau Harian Nasional tu tahun bila. Mahfar, Zaini, Azhar, Thili, Othman Mamat, Sharifuddinm, Bakti dan yang lain-lain yang masih ada hingus, tak payah la. Apa lagi kalau orang luar yang tidak ada latihan sebagai pemberita dan wartawan seperti babun dan botak).

Lagi pun, kalau setakat hanya mahu ada kuasa tetapi tugas atau idea tidak mampu mengembalikan kredibiliti Berita Harian, lebih baik jaga anak bgini. Lagi pun orang yang berasal dari jabatan, agensi atau GLC lain pun tak perlu tunjuk pandai, sedangkan bahasa tunggang terbalik. Tak pauah nak tunjuk kuasa untuk tukar hanya dua tiga perkataan dalam satu story di saat akhir, kerana kos yang ditanggung untuk penukaran dua tiga patah perkataan itu lebih mahal. Jangan jadi BODOH.

Ok lah. Editorialblog tidak mahu bercakap banyak dalam hal ini.

Fikir-fikir lah sendiri bro.

Satu lagi yang hendak dimaklumkan di sini ialah ada satu komen yang editorialblog tidak dapat siarkan kerana kononnya ia melibatkan hubungan editorialblog dengan seorang pemimpin kanan negara dan Umno.

Maaf cakap lah. Tetapi biarlah di sini editorialblog perjelaskan bahawasanya antara orang yang mengetahui siapa sebenarnya editorialblog ialah:






















DUA ORANG BESAR DALAM KUMPULAN MEDIA PRIMA. Terima kasih ya. Buat lah kerja masing-masing kerana Editorialblog akan tetap memerhati. Usah lah hantar komen untuk pancing Editorialblog mendedahkan siapa DUA ORANG BESAR itu, kerana seperti yang Editorialblog katakan tadi iaitu subjek Psikologi ialah subjek kegemaran Editorialblog.

Salam

2 comments:

bhdotcomdotmy said...

oittt....indahnya bahasa...tak sayang mulut ke

ex-bh said...

Untuk Renungan

IQRA... BACALAH... Maka, bacalah apa saja cerita atau berita yang disampaikan kepada kamu.

LAILAHHAILLALLAH (Jari telunjuk diangkat ketika tahiyat awal dan akhir -

"DOSA FITNAH LEBIH BESAR DARIPADA MEMBUNUH".

Buatlah pertimbangan sebagai MANUSIA. KITA BUKAN BINATANG.