Sunday, April 27, 2008

Apa Kata Editor MSM (Bhg 21 - Melayu dan DAP - Di mana silapnya II)

Dalam laman web mereka, DAP tidak pernah menyebut parti merekalah yang bertanggungjawab mengadakan perarakan bersama parti Gerakan pada 11 Mei 1969 serta mengadu domba orang Melayu sehingga tercetusnya peristiwa berdarah perkauman, Tragedi 13 Mei 1969.
Wahai Melayu yang menyokong DAP!
Ketahuilah bahawa DAP adalah kumpulan parti politik yang 'melontar batu dan kemudian sembunyikan tangan' mereka. Bolehkah kita percaya kepada golongan ini? Golongan yang dulunya kita berikan sedikit ruang ketika negara di ambang kemerdekaan. Kita sebagai orang Melayu (soil of the land - kata seorang rakan editor MSM), orang Melayu yang berhati mulia hingga sanggup menerima mereka sebagai rakan dan memberi kerakyatan kepada kaum Cina dan India serta kaum lain, termasuk Sikh. Akan tetapi kita terlupa bahawa dengan menyokong parti dan kumpulan seperti ini kita sebenarnya menjahanamkan masa depan bangsa Melayu di tanah air sendiri.
Bangsa Melayu yang bersekongkol dengan DAP termasuk oleh parti yang kononnya memperjuangkan Islam dan memperalatkan Islam iaitu PAS dan parti serpihan Umno iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR), sebenarnya mempergunakan bangsa Melayu untuk mencapai cita-cita mereka untuk berkuasa sahaja. Dalam pilihan raya umum yang baru lalu ramai pemimpin DAP yang tiada seorangpun berbangsa Melayu menang di kawasan yang majoritinya orang Melayu tinggal. Pemimpin DAP yang menang ialah:
Penang
P43 -
Bagan - Lim Guan Eng

P45 -
Bukit Mertajam - Chong Eng

P46 -
Batu Kawan - Ramasamy Palanisamy

P48 -
Bukit Bendera - Liew Chin Tong

P49 -
Tanjong - Chow Kon Yeow

P50 -
Jelutong - Ooi Chuan Aun

P51 -
Bukit Gelugor - Karpal Singh Ram Singh

Perak

P60 -
Taiping - Nga Kor Ming

P64 -
Ipoh Timor - Lim Kit Siang

P65 -
Ipoh Barat - M. Kulasegaran V. Murugeson

P66 -
Batu Gajah - Fong Po Kuan

P68 -
Beruas - Ngeh Koo Ham

P76 -
Teluk Intan - M. Manogaran

Selangor

P102 -
Serdang - Teo Nie Ching

P103 -
Puchong - Gobind Singh Deo

P106 -
PJ Utara - Tony Pua Kiam Wee

P110 -
Klang - Charles Anthony Santiago

Wilayah Persekutuan
P114 -
Kepong - Tan Seng Giaw

P117 -
Segambut - Lim Lip Eng

P120 -
Bukit Bintang - Fong Kui Lun

P122 -
Seputeh - Teresa Kok Suh Sim

P123 -
Cheras - Tan Kok Wai

Negeri Sembilan

P128 -
Seremban - John Fernandez

P130 -
Rasah - Loke Siew Fook

Melaka

P138 -
Kota Melaka - Sim Tong Him

Johor

P145 -
Bakri - Er Teck Hwa

Sabah

P172 -
Kota Kinabalu - Hiew King Chew

Sarawak

P195 -
Bandar Kuching - Chong Chieng Jen

Wahai Melayu yang menyokong DAP!
Editorialblog percaya orang Melayu yang menyokong DAP, PAS dan PKR sehingga parti pembangkang itu kini memerintah di lima negeri tidak akan merasa kesal, sebaliknya mereka berpuas hati kerana dapat memberi pengajaran kepada Barisan Nasional (BN). Kenapa mereka sanggup berbuat demikian, kerana mereka lupa sejarah Melayu dan sejarah Tanah Melayu. Orang Melayu yang kononnya kini sudah celik mata (maksudnya sudah educated) mula hendak menunjuk-nunjuk bahawa kita sudah pandai.
Sehingga orang Melayu kini terikut-ikut rentak DAP dan PKR, tanpa menyedari bahawa mereka hanya dipergunakan oleh parti-parti ini untuk kepentingan diri. Hilang maruah bangsa Melayu selepas terpengaruh dengan dakyah-dakyah politik DAP dan PKR. Hilang maruah bangsa Melayu kerana memilih 'banduan' sebagai wakil mereka di Parlimen, institusi pentadbiran negara Malaysia. Inilah yang dikatakan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad iaitu 'Melayu Mudah Lupa'.
Tidak perlu kita menyebut bahawa orang Cina, India, Sikh atau Serani tidak mengenang budi kerajaan BN kerana mereka tidak boleh dipercayai selepas apa yang kita berikan kepada mereka. Tetapi kini bangsa Melayu sendiri sudah lupa siapa yang bekalkan air paip, elektrik, jalan raya, sekolah untuk anak-anak mereka belajar dari sekolah rendah hingga menengah, mereka lupa anak-anak mereka juga (termasuk anak-anak orang PAS, DAP dan PKR) meminta wang PTPTN untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Editorialblog mahu menggunakan bahasa yang agak kasar kepada orang seperti itu, orang yang meminta sesuatu tetapi selepas itu menentang kita. Mereka ibarat 'anjing'. Kita lepaskan ketika anjing itu tersepit, tetapi kemudian menggigitkan kita pula.
Wahai Melayu yang menyokong DAP! Wahai Melayu yang mudah lupa!
Kaum Cina, India dan kaum lain yang menganggotai pakatan BN sanggup menerima hak keistimewaan orang Melayu dan ketuanan Melayu. Kaum Cina dan India yang menjadi anggota komponen BN ini menyedari bahawa orang Melayu tidak boleh diganggu gugat, mereka menyedari daripada kemuliaan hati orang Melayu lah mereka dapat hidup di bumi Tanah Melayu ini. Mereka menyedari bahawa pertukaran nama Tanah Melayu kepada Malaysia adalah di atas kemuliaan hati orang Melayu. Maka, tidak salah jika kita menyokong pemimpin Cina dan India yang sebegini.
Tetapi, kenapa kita menyokong pemimpin Cina, India dan Sikh serta konco-konco pakatan mereka yang terang lagi nyata menolak hak keistimewaan orang Melayu, yang mahu mengenepikan Melayu sebagai pewaris di tanah air sendiri, yang mahu membuang perkataan BUMIPUTERA dan BUKAN BUMIPUTERA, (Antara polisi DAP ialah On nation-building Abolition of the division of "bumiputra" and "non-bumiputra" and the implementation of ethnic equality), yang dengan kata lain tiada kaum yang mempunyai keistimewaan di negara ini, sebaliknya semua adalah sama. Bagi kita mungkin ada yang menerimanya hanya untuk melepaskan diri sendiri, tetapi bagaimana dengan anak cucu kita pada masa depan. Adakah kita sanggup anak cucu bangsa Melayu pada masa depan menjadi masyarakat kelas dua atau tiga. Kita sudah lihat sekarang apabila kaum Cina dan India dalam DAP menang banyak kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri, maka kedua-dua kaum itu kini sudah merasa 'besar kepala'. Aduhai kasihannya Melayu Pulau Pinang - negeri bersejarah - negeri yang menyaksikan Abdullah Ahmad Badawi dilahir dan dibesarkan - negeri yang wujudnya pondok pengajian Islam tersohor suatu ketika dulu.
Negeri yang dulunya terkenal dengan Syeikh Abdullah Fahim iaitu seorang nasionalis Melayu dan ulama. Almarhum Sheikh Abdullah Fahim yang juda datuk kepada Perdana Menteri sekarang adalah mufti Pulau Pinang yang pertama selepas negara merdeka. Almarhum adalah antara nasionalis Melayu pertama yang menjadi kunci kepada penubuhan Hisbul Muslimin yang kemudian dikenali sebagai PAS. Tetapi kini, negeri ulama terkenal itu diperintah oleh DAP, sebuah parti sosialis yang menyertai gagasan sosialis sedunia apabila pada Oktober 1967 DAP menyertai 55 lagi parti di seluruh dunia termasuk parti demokratik, sosialis dan parti buruh sebagai ahli di dalam Socialist International (SI) ketika Persidangan Antarabangsa SI diadakan di Zurich, Switzerland.
Begitu juga di Perak dan Selangor. Kebanyakannya dikuasai oleh kaum Cina dan India yang tidak mahu menerima keistimewaan orang Melayu. Konco-konco mereka iaitu PKR dan PAS hanya menjadi boneka.
Wahai Melayu!
Jangan lah menggadai masa depan anak cucu kita semata-mata untuk mencari kepuasan diri kita sendiri sekarang. Kita akui ada segelintir pemimpin Melayu dalam Umno, kita akui ada segelintir pemimpin Cina dalam MCA dan Gerakan dan kita akui ada segelintir pemimpin India dalam MIC atau PPP, yang mahu menongkat langit atau sudah kaya. Tetapi mereka tetap berpegang kepada kontrak sosial yang sudah dipersetujui. Bersatulah semula dalam Umno dan BN. Editorialblog juga menyeru pemimpin Cina dan India yang mahu menerima kontrak sosial supaya kembali dalam BN supaya kita dapat hidup aman dan damai.

1 comment:

► madi ◄ said...

nantikan artikel tentang mengapa Kabutzalwayz berpendirian tidak menyokong tindak tanduk Pas..